hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بوشهر| تفریح با طعم گس قلیان و موتور

بوشهر| تفریح با طعم گس قلیان و موتور

اگرچه ساکنین بندر گناوه به گذراندن سالم اوقات فراغت علاقه‌مند هستند اما عرضه قلیان در این بوستان‌ها همچنین تردد بی‌نظم و قاعده موتور سیلکت سواران عرصه را بر شهروندان گناوه تنگ‌شده و باعث شده آن‌ها نتوانند به‌راحتی و با آرامش در بوستان‌ها حضور یابند.

 شهروندان گناوه‌ای از عرضه و مصرف قلیان و جولان موتورسواران در بوستان‌های این شهر ابراز گله‌مندی کردند و از مسئولان مرتبط خواستند هرچه زودتر با عزم جدی نسبت به رفع این معضل‌ها اقدام کنند. یکی از شهروندان گناوه‌ای گفت: درحالی‌که این شهر از وجود تعدد پارک مناسب محروم است، بیشتر خانواده‌ها به ۲ بوستان موجود خور و هنرمندان می‌آیند تا ساعت‌هایی را با آرامش در کنار هم سپری کنند اما جولان موتورسواران ازیک‌طرف و عرضه و استعمال قلیان باعث شده تا برای خود و فرزندان مشکل‌ساز و بر روح و روان آنان تأثیر منفی بگذارد. حسین احمدی افزود: خانواده‌هایی که برای دقایقی پیاده‌روی و استراحت و لذت بردن به این محل مراجعه می‌کنند باید تنها مراقب باشند تا از برخورد موتورسیکلت‌ها محفوظ بمانند. دیگر شهروند گناوه‌ای گفت: از متولیان امر به‌ویژه شهرداری انتظار داریم که ورودی‌های منتهی به پارک‌های شهر محصور تا موتورسیکلت‌ها نتوانند ورود کنند. کریم زارعی افزود: محصورشدن ورودی بوستان‌ها برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت باعث امنیت و آسایش و رفع نگرانی و دلهره خانواده‌ها که مدت‌هاست از آن رنج می‌برند، می‌شود. یکی دیگر از شهروندان گفت: خانواده‌ها حق‌دارند از مکان‌های تفریحی ازجمله بوستان‌ها بدون دغدغه و استرس نهایت بهره ببرند اما شرایط در این مکان‌ها برای آنان طوری رقم خورده که گله‌مند و حتی این محل را ترک می‌کنند. عصمت روستایی افزود: برخورد قاطع و جدی با هر معضل و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی یک ضرورت و از مطالبه‌های مردمی است که باید موردتوجه مسئولان مرتبط قرار گیرد. او بیان کرد: به‌منظور فراهم شدن شرایط لازم برای استفاده عموم از مکان‌های تفریحی همه دستگاه‌ها باید نه به‌صورت مقطعی بلکه دائم و مستمر و بدون ملاحظه‌کاری با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت اقدام کنند. این شهروند گفت: شهرداری باید مکان‌های عمومی را از همه لحاظ مدیریت و در رفع کاستی‌ها بکوشد و پلیس نیز در برقراری امنیت تلاش کند. او بیان کرد: درصورتی‌که متولیان امر در بوستان‌ها از تردد موتورسیکلت‌ و عرضه قلیان ممانعت کنند خانواده‌ها با آرامش خاطر بیشتری از این مکان‌ها استفاده خواهند کرد.

قلیان در بوستان‌های گناوه جمع‌آوری می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در بازدیدی که مسئولان ذی‌ربط از بوستان‌ها انجام دادند مقرر شد به دکه‌هایی که زیر نظر شهرداری قرار دارند، در صورت عرضه قلیان اخطار داده شود تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنند. محمد بازیاری افزود: درصورتی‌که اقدامی برای جمع‌آوری قلیان نشود، اماکن نیروی انتظامی آنان را تعطیل خواهد کرد. او اظهار داشت: در این بازدید ممانعت از ورود موتورسواران در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد محلی برای پارک این وسیله نقلیه تعیین شود. رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: نصب بنر ممنوعیت ورود موتورسیکلت و استعمال دخانیات توسط شهرداری از دیگر تصمیم‌های اتخاذشده در این بازدید بود.

ورودی بوستان‌ها برای موتورسیکلت‌ها مسدود می‌شود

فرمانده انتظامی گناوه گفت: به‌منظور مسدود کردن ورودی بوستان‌ها از موتورسیکلت، این فرماندهی با شهرداری مکاتبه کرده تا با شناسایی مکان‌های موردنیاز برای پارک آن‌ها اقدام کند. سرهنگ حسین احمدی افزود: شهرداری متولی بوستان‌ها و در این زمینه مسئولیت دارد و مرکز بهداشت نیز متولی جمع‌آوری عرضه‌کنندگان قلیان است. او اظهار داشت: خانواده‌ها حق‌دارند از تفرجگاه‌ها با آرامش خاطر استفاده کنند و باید دستگاه‌های مرتبط برای فراهم کردن شرایط و برطرف کردن مسائلی که باعث رنجش آنان می‌شود، مشارکت و همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

برنامه‌ریزی شهرداری برای آسایش شهروندان در بوستان‌ها

معاون عمرانی شهرداری بندر گناوه گفت: به‌منظور رفع نگرانی و فراهم شدن رفاه و آسایش شهروندان در استفاده از بوستان‌های شهر، شهرداری با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم اندیشیده است. میثم محمدی افزود: دراین‌ارتباط ورودی بوستان‌ها برای موتورسیکلت با نصب نرده و عرضه و استعمال قلیان ممنوع خواهد شد. او اظهار داشت: روابط عمومی شهرداری نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی و بنر در بوستان‌های خور و هنرمندان در این هفته نصب می‌کند. او گفت: شبکه بهداشت و درمان در زمینه جلوگیری از استعمال و عرضه قلیان‌ در بوستان‌ها با شهرداری همکاری می‌کند. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد